retable
bois
Hauteur : 130,2 cm Largeur : 57,2 cm
Munich [DE]
Alte Pinakothek
163

  • Schäfer, ‘Das Pfarrarchiv von St. Alban’, dans : Annalen des historieschen Vereins für den Niederrhein, 83, 1907 ;
  • W. Cohen, 'Colijn de Coters Altarwerk ehemals in St. Alban zu Köln', dans : Wallraf-Richartz Jahrbuch, I, 1924, pp. 109-113 ;
  • J. Maquet-Tombu, Colijn de Coter, 1937, pp. 38 et 115 ;
  • Catatogue d’exposition, Wallraf-Richartz-Museum der Stadt Köln. Verzeichnis der Gemälde, Keulen, Wallraf-Richartz-Museum, 1959, p. 46 ;
  • P. Philippot, C. Périer-D'Ieteren, 'Apports des examens technologiques à l'histoire de la peinture', Revue de l'Art, 60-63, 1983, pp. 15-34 ;
  • A. Eörsi, 'From the Expulsion to the Enchaining of the Devil. The Iconography of the Last Judgment Altar of Rogier van der Weyden in Beaune', Acta Historiæ Artium, 30, 1984, pp. 123-159 (pp. 129-130, 132, 151 note 32 et 156 note 129) ;
  • C. Périer-D' Ieteren, Colyn de Coter et la technique picturale des peintres flamands du XVe siècle, 1985, pp. 101-102 ;
  • J.L. Levy, 'The keys of the kingdom of heaven. Ecclesiastical authority and hierarchy in the Beaune altarpiece', Art History, 14, 1991, pp. 18-50 ;
  • D. de Vos, 'Ein neues Fragment des "Jüngsten Gerichts" von Colijn de Coter', Pantheon, 44, 1986, pp. 27-29 ;
  • C. Stroo et al., The Flemish Primitives III. The Hieronymus Bosch, Albrecht Bouts, Gerard David, Colijn de Coter and Goossens van der Weyden Groups. Catalogue of Early Netherlandish Painting in the Royal Museum of Fine Arts of Belgium, 2001, pp.288-305 ;
  • Catalogue d’exposition, L’héritage de Rogier van der Weyden, 2013, no. 85, pp. 328-329.